Gentleman.

Text: Lyana Zakaria

Pagi dari Mansurah, Mesir.
Alhamdulillah suara semakin hari semakin baik. (Dua hari lepas, suara gua rock bebeh. Nak-nak pula masa pagi-pagi buta sampai Mansurah. Macam Ramli Sarip pun ada. haha)

Minnies in the House!
Kami comel tapi kami tough!
Champ WOW 2.0


Pengalaman WOW 2.0 di Balteem sangat bermakna buat diri ini. Pelbagai ragam manusia yang sebelum ini belum pernah aku lihat, telahku lihat. Dari yang lemah lembut sehinggalah yang paling kasar. Haaa jangan main-main nah. Akhawat Mansurah memey tough kau. hahaha. Balteem sangatlah sejuk. Aku balik Mansurah, rasa sejuk terbawa-bawa sampai takut nak masuk toilet. Angin pantai, pergghhh. Tuhan je tahu. Ibu di Malaysia turut terasa sejuknya dek kerana aku tidak meninggalkan apa-apa pesanan melalui Whatsapp. Jealouslah pulop. Hahaha. Maaflah ibu, satu-satunya alat komunikasi along tidak sempat utk along charge. Huhuhu. Alhamdulillah telah selesai pun WOW 2.0. Tinggal meeting muhasabah je. Berdebar rasa di hati. Hahaha.

Konklusi yang dapat saya buat adalah pertamanya, WOW 2.0 awesome sebab buat luar Mansurah. Yeah! Keduanya, Dapat kawan baru yang sporting semuanya especially junior tahun 1 and committee. Sporting habeh punya. Kredit to Syaza, Nysa Ding Dong and Usamah. Thirdly, dapat kenal bakat masing-masing. Semua hebat belaka. Semua tough belaka. Aku je takde mende. Haha. Fourthly, dapat belajar macam mana nak pakai first-aid kit. Bhahaha. Dah lupa semua. Nasib orang sekeliling aku budak medik belaka. Kalau tak, mahu ternganga-nganga bak kata Adamantium. So, mestilah berterima kasih kat Amir juga sebab kalau aku dapat partner yang ternganga-nganga macam aku, first-aid kit tu entah terisi dengan apalah kan.... :D Fifth, baru aku tahu yang Basyar ni garang. Sixth, baru tahu juga jadi AJK program MM memang penat. Paling kesian Hicom.

Being a part of committee also taught me a valuable lesson. How to care people. How to communicate with them. People judge you. They complain. But, as I am one of the committee, I have to listen to them to improve myself. It is hurt but worth because it develops you. Makes you more stronger and be prepared with the future. The real world is much more evil.

However, some of us always whining and complaining, didn't satisfied with everything. They didn't appreciate the committee as all my committee friends had been working all out to make it smooth for everyone. I find it very hard to satisfies everyone. The committee were very upset but thankfully, they took it very cool. They gave their best but people didn't like it. So, be it. Haha. No lah. Sabar itu separuh daripada iman, right? That is why I like working with them. I love them so much you know. Lagi-lagi yang tidur satu rumah dengan hamba masa di Balteem. Mia Chee, Leely, Syaza, Chep, Aini, Khal, Fatin Izzati, Anina and Rifhan. Semua Gentleman. Haha XOXO :D

Terima kasih pada semua yang menjayakan WOW 2.0. Maaf andai ada tersilap kata dan salah laku. Diri ini masih perlukan bimbingan daripada yang lebih tahu.


P/S: Sunburn. Dahlah hitang, Tamboh hitang lagi.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Biro Penerbitan & Penerangan

Happy Birthday Ayah

Today But Please Not Today