Rambut Sama Hitam , Hati Lain-lain

Hari ini kita cerita pasal kepelbagaian ragam manusia sekeliling kita . Alhamdullilah hampir sebulan menetap di Mansurah, sedikit demi sedikit kita mula mengenali ragam rakan-rakan kita. Ada yang baik , ada yang buruk . Tengok muka innocent , cakap lembut tapi after a week , JENG JENG JENG.... terserlah perangai sebenar dia macam mana **sayalah tu** Tapi setakat ini andai kata aku tersalah kata sehingga menyebabkan berlakunya ketidakselesaan antara kami, dengan segeranya aku memohon maaf . itu memang sifat aku . Tidak boleh diubah . I will try to be a considerate person . I don't want make any gap between my housemates .

Housemate adalah Familyku
Bagi aku untuk perantau macam aku, housemate sangat penting kerana merekalah yang bakal menjadi tempat kita mengadu masalah kita, tempat kita memohon bantuan , tempat kita meminta nasihat yang mana sebelum ini tempat itu diambil alih oleh parents kita atau teman baik kita . Selain itu, hubungan baik yang terbina antara kita dan housemate turut membantu kita dalam pembelajaran juga . Hal ini demikian kerana we will help each other in studies so that nobody is left behind and together we will succeed for ummah . So far my housemates are cool , caring and very coorperative .

Peramah?
Some people are very friendly and sometimes in 1 minutes they can add a new friends in their friends list. But i'm not like that . It took me a long time to get along with people but only for certain people . Kebiasaannya pada orang yang menampakkan ada sedikit ketidakselesaan dengan kehadiran saya . Mungkin kekok atau segan dengan saya . Muka saya pula orang kata agak serius dan sombong . Ya , saya mengaku memang saya sengaja berbuat demikian tapi saya tak tahu mengapa . But once you've known me, you will know that all of your assumption about me wasn't true . Serius saya tak tipu . Kebanyakan kawan saya kata begitu . Benarlah kata pepatah , don't judge a book by its cover . 

Medicine is the right path?
Nasihat saya sebelum sesiapa ada terfikir untuk memilih jalan ini, berfikirlah sebaik mungkin sebelum anda memilih jalan ini. Dibimbangi anda akan menyesali tindakan anda memilih jalan ini suatu hari nanti. Saya? TIDAK ADA PERKATAAN MENYESAL kerana saya telah memilih jalan ini dan saya nekad untuk memilih jalan ini . Jadi, berjihadlah saya ke jalan ini . Insya Allah jihad saya akan diberkati Allah . 

Sampai sini sahajalah coretan saya yang tak berapa panjang . Sebenarnya ada lagi tapi housemates kesayanganku telah menyeru nama saya banyak kali memanggilku makan tengahari :) *yeay! laparnyaa~*

Assalamualaikum.

Comments

Popular posts from this blog

Biro Penerbitan & Penerangan

Happy Birthday Ayah

Today But Please Not Today